Jana wang melalui internet dengan mendaftar di sini (Churpchurp)







Promosi iklan dan dapatkan ganjaran seperti iklan dibawah ini :
( click iklan berkenaan untuk melihat dengan lebih lanjut )

Sunday, August 21, 2011

( VIDEO ) Pemeriksaan JAIS di DUMC


Video Thanksgiving Dinner di Hall 3, Damansara Utama Methodist Church, 3 August 2011.



kes penggunaan nama Allah untuk orang bukan Islam pernah jadi isu suatu ketika dulu. aku bangkang. bagi aku, nama Allah s.w.t adalah kepunyaan dan hak milik orang Islam. aku tak pernah lihat kita orang Islam menyebut nama tuhan mereka dan menggunakan nama tuhan mereka untuk majlis kita, kepentingan kita. jadi aku terfikir, kenapa mereka beriya nak guna semua *hak* orang Islam untuk agama mereka ?





Allahuakbar
Allhamdulillah


both terang² ada nama Allah s.w.t dan perkataan ni digunakan dalam majlis ni for noooo reason. alasan aunty baju hitam, "this word is not being banned by the government, we all free to use the words" .. see, tak perlu salahkan sesiapa, kasi selidik tengok mana punca.

tengok dan lihat mana unsur serbuan ? tengok dan lihat setakat mana pegawai JAIS berdiri ? dalam dewan ? hanya luar dewan setakat pintu untuk sekian lamanya. tengok lihat dengar pengakuan muslim pada awal² sekali atas stage yang mengaku sekadar membelek melihat membaca quran tanpa memahami maksud sambil gelak kecil dan bercerita perihal dia dibesarkan dalam keluarga muslim, jadi ? siapakah dia ? bukan islam ?

salah ke JAIS nak lindung agama islam ? kat mana salah JAIS untuk elakkan kes murtad orang Islam ? pernah nampak lihat dengar orang Islam panggil non muslim masuk masjid buat majlis nyanyi² siap bercerita bagai pasal pegangan agama masing² suatu ketika dulu ?

masing-masing dah besar boleh fikir :) aku tak cakap pasal politik, tapi aku bercakap pasal agama. agama kita, agama islam. kalau sekalipun aku tak sempurna, kalau sekalipun aku masih punya dosa, seboleh mungkin aku mengharap islam yang lain menjadi hampir sempurna, mempunyai ikatan yang baik diantara satu sama lain, kerana dengan adanya meraka ini, aku yakin semua akan menjadi insan yang lebih baik dari sebelum ini.

ingat, kalau orang tak kacau kita jangan kacau hak orang. ingat, jangan lupa asal usul dan ingat hormat kehidupan orang lain. dan jujurnya, aku rasa sedih di hujung video ni. dah, aku tulis dengan aman, bacalah dengan aman dan hati yang tenang :D