Jana wang melalui internet dengan mendaftar di sini (Churpchurp)







Promosi iklan dan dapatkan ganjaran seperti iklan dibawah ini :
( click iklan berkenaan untuk melihat dengan lebih lanjut )

Saturday, March 26, 2011

celcom melaka

March 24 : hati gembira dah settle terminate broadband lama n register broadband baru setelah beberapa hari tak online akibat dari modem yang rosak or senang cite, patah !

March 25 : lepas 3 jam connect internet, terus reject modem tu, lappy siap tak detect lagi modem, dok kata no sim la apa la. call branch yang beli + msg, xde respond. tepon call centre, suruh pg try kat hp, dah try, signal ada, so, bukan salah sim.

March 26

1100 : pegi celcom centre, melaka raya. testing 1 2 3, oo, mmg xdetect. bawak laptop siap. sekali dia pg masuk sim kat modem baru, terus detect, conclusion, modem rosak. advise n bg 2 option; pg balik tempat beli or pg celcom melaka sentral, situ kepala segala modem.

1215 : pg kedai asal beli, tutup, fine.

1230 : pg melaka sentral. staff kata kena pg anta repair, take time 3 4 hari. siot je. banyak benda nak buat kot. terus merungut dekat mky, pot pet pot pet depan muka mky.

1250 : call main kedai beli, seronok jawab, kedai tutup, kedai tutup, isnin datang. main2 jawab ea, gertak masuk tribunal, baru nak jawab leklok. bg masa sejam untuk respond. dgn panas membara p makan nasi ayam berempah kat kedai sup utara.

1310 : respond, kedai tak boleh bukak. boss pg kl, dia balik kampong, soooo cliche. disebabkan panas, terus mintak no big boss, on the spot call big boss.

1315 : deal ngn big boss, bg masa stgh jam untuk settle either bukak kedai or report. afta 15 min, big boss suh deal ngn MEMBER katanya, kedai yg tadi tu kat melaka central, mintak modem baru, nnt dia main tukar2 ngn kawan dia. katanya, sila cari encik ***** o ape nama ntah spelling dia.

1325 : pg kedai, encik ***** tu xde, balik kampong. wth. call balik big boss pot pet pot pet, hold dia p cakap ngn encik ***** tu, then staff encik ***** pass phone, 1st perkataan ak dgr, "hello" n afta ak jawab "iye", dia ckp "eh, dok mecok pong, igt ngamuk takdih, gano cito".. dlm hati, "oooo, org kelantannn"

1330 : dia p mtk pass phone kat staff dia, pastu on phone balik, tetibe "lainkali, awok jange carik kedai saye kalu ad masaloh broadband gak, awok buke beli di kedai saye. pahtu mari kedai saye nok ngamuk maroh staff sy pulok".

haa, kau kate ak ngamuk??? hello, ak potpet dgn mky kot, bkn dgn staff kau ! jarak 2 depa atr ak ngn staff kau, staff kau pg dgr ak bebel kat mky pehal ? busy body ? dgn sepantas kilat aku mengamuk betol2 dlm kedai tu. tone terus jadi keras, suara nak nyaring, level dh macam pakai speaker orang kedai selang dua  bijik pon boleh dengar. terus jadi hulk, afta dgr permohonan maaf, terus, ok :)

conclusion ? nate beruk sungguh mu ni big boss, doh la mu maghi negeri oghe lain, mu nok buat kuang ajo situ, kalu la aku kabo ke mu, ak ni celcom bayor suh uat research customer service kat melako ni, mu gi tutup kedai ah. tu kalu aku pesen jahak lah nok tutup periuk nasi oghe melayu, tp mujur la ak baik, vavi btol !

last sekali, pg try modem baru n lama kat kedai tu, alih2 ak dgn sengajanya jawab "xpelah, nnt i proceed dengan branch yang i beli tu, tq" then blah. hahaha. suh uat keje sket pon dah macam syial, cam harem. haihhh.. lebih baik staff yang chubby bertudung elok without mekap tebal2 reti entertain customer dgn penuh adab dari si kurus baju nak colorful xkira lagi eyeshadow lipstick sume. ape kau ada affair ngn boss nk gedik2 ngadu fitnah hah ????

ni la orang melayu kalau buat business, xpk ke kalau customer jahat, boleh sebar cite buruk2 downkan kedai kau ? celcom centre pon yang tip top pon entertain customer leklok, staff xde gah, kau kedai kat ceruk bertepek dinding sana sini, kusi buruk, ponnn, alahai.. padan muka boss, kan tak pasal ak bagi lecture p anta staff training, belajar public relation, customer service management ape sume, ishk, ak panas lah arini !