Jana wang melalui internet dengan mendaftar di sini (Churpchurp)







Promosi iklan dan dapatkan ganjaran seperti iklan dibawah ini :
( click iklan berkenaan untuk melihat dengan lebih lanjut )

Tuesday, August 24, 2010

hina ke jadi orang susah ?

orang susah tak boleh kawan dengan orang senang. nanti orang senang sindir. orang susah je faham keadaan orang susah. orang senang dia anggap orang susah menyusahkan. terima kasih orang senang. semoga tuhan sentiasa menyenangkan kalian. saya orang susah. kalau saya kena sindiri takpelah, saya terima, terima kasih.

orang senang pandang orang susah semacam. orang susah nak rapat ngan orang senang pon segan. orang senang mmg hidup senang, boleh buat ap sahaja nak. orang susah ? buat benda standard orang susah boleh buat, boleh la.. tp, nak lebih-lebih, mmg rupa menagih simpati. tapi, kalau dah terdesak, orang susah terpaksa tebal muka jugak.

bila orang susah bawak diri, orang senang label orang susah kerek, poyo, sombong. tapi, bila orang susah dekat ngan orang senang, orang senang sindir. orang senang cakap, orang susah menyusahkan. tapi kat belakang, orang senang cakap "aku xkesah tolong kawan2", tp, depan orang susah, orang senang sindir. orang senang semua nak kira duit.

terima kasih orang senang. insya allah, suatu hari nanti, saya akan berjaya grad. sy mohon, saya dapat kerja time tu. gaji xlebat macam mak ayah orang senang semua xpelah, asalkan saya boleh hidup dengan duit hasil usaha saya tu nanti. insya allah, bila saya senang, saya nak pastikan adik saya senang, anak-anak saya nanti senang, keturunan saya senang.

bukan saya nak mewahkan orang bila saya senang. tp, sy akan ingat keadaan saya bila saya susah xde orang nak tolong @ orang tak nak tolong, saya tak nak nanti keturunan saya kena sindir-sindir, orang pandang rendah, xnak keturunan hidup susah nak cari bekalan xdapat.. dalam masa sama, saya akan pastikan keturunan saya tak buat benda yang sama orang senang buat kat saya sekarang, saya akan bgtau dieorg, betapa saya dihina bila saya susah. insya allah.

terima kasih semua orang senang. berbahagialah. saya tahu, nanti pon anda akan senang sebab keluarga anda senang. so, xpelah. terima kasih. enjoy.

6 comments:

lieya orange M.I. said...

keadaan susah lebih membuatkan kita nak ubah hidup kita...so, org senang, jgn berlagak sangat yer...nnt dpt balasan..huhuuu

♥♥♥ said...

ssh sng ssh sng. pe blatih vocal. hehe. lior mate kawe bace. ssh weh. hehe ape2 pon ssh ke sng ke. ak bleh je jd diari ade mulut mu. no worries ye laden ;p

en_me said...

duit bukanlah segala2nya..

tp segala2nyer nk pakai duit kanns..

salamm ramadhann

.fatin nabila. said...

lieya : ye, anda betol ! xpe, dah biasa susah-susah ni, insya allah, kalau dah senang nanti, tetiba tuhan uji balik, boleh hadapi.. insya allah :)

piah : kau kan, memang.. entry ak pny la sikit pny syahdu ak letak, boleh plak makcik nih komen gini.. ak lepuk jugak, sape ajar nih, sarra ? hehehe..

en_me : dua dua penting kan..

♥♥♥ said...

nok marah? ala nok. lek2. sarra xkecek qlate. dia ckp dungung. haha

lurunharima said...

sabar jer lar.. itu yg kita mampu..
nak wat mcm mana..
diorg tak sedar rezeki tue bila2 jer Allah boleyh tarik balik..
so chill~
what goes around will come around:)