Jana wang melalui internet dengan mendaftar di sini (Churpchurp)







Promosi iklan dan dapatkan ganjaran seperti iklan dibawah ini :
( click iklan berkenaan untuk melihat dengan lebih lanjut )

Monday, December 21, 2009

lecturer, behave pls?

ada orang muda cuba behave macam orang tua, n ada yang sebaliknya. muda jadi tua pon susah, tua nak jadi muda pon susah, both menyerabutkan. nak senang, be yourself. susah ke nak be yourself? oke la, kita faham. tapi, ak aser "be yourself" tu benda yang simple sangat. hidup macam biasa.

lecturer? yes, tugas dia satu level tinggi dari student. or maybe 2 3 level up dari student. lecturer sporting? yes, it's good for both student & lecturer tu sendiri. bagus sbb either student @ lect boleh maintain good relationship, senang nak itu, senang nk ini. tp, if sporting yang keterlaluan, boleh diterima? mestilah tidak.

orang dewasa biasanya / kadang2 jadi tempat rujukan si muda. yelah, kadang2 kata2 dia boleh diguna pakai, nak harapkan orang muda, bukan betul sangat. orang dewasa dah hidup lebih lama dari yang muda, so, sah2 kita anggap dia punya daya pemikiran yang lebih baek. lagi2, pekerjaannya seorang lecturer. ops, dia bukan lecturer ak, bukan lecturer uitm melaka. no worries. uitm melaka pny lecturer semua superb!

dia sporting, k la fine. student smoking lam kitchen xkesah, k la fine lagi. xde kaitan ngn ak. tapi, ak xaser pon lecturer ni patot bergurau benda yang xsepatotnya dia guraukan. ishk, gurau? mak aih. kenapa ak aser tu bukan gurau? kalaulah.. kalaulah ak boleh tulis surat kat encik lecturer nih, nak je ak tulis camnih..

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

DEAR Encik Lecturer.

hai lecturer, saya xkenal pon encik, encik pon mmg sah2 xkenal saya. kita xpernah bertembung, xpernah bertentang mata, malahan saya xpernah mengusik jiwa raga encik, kenapa encik cuba untuk menyentap hati saya?

gurau? itu bukan gurauan encik. tu, lancauan bagi saya. maaf la encik, saya bukan nak berkurang ajar. tapi, saya rasa, kadang2, even encik orang dewasa, kena terima jugak la teguran orang muda. bukan pe encik, ayat encik tu, boleh buat orang gadoh tau x. saya xperlukan "kasihan" dari encik, saya xperlukan langsung.

if encik rasa, seronok lah bergurau senda mcm tu, xpelah encik, saya doakan lah encik panjang umur, murah rezeki, hidup diberkati. bukan pe encik, andai kata lah kan, someday orang bergurau macam tu dengan encik, kebetulan masa xkena + akan bagi effect pada hubungan encik dan orang lain, time tu, kalaulah encik boleh ingat, ingat lah apa encik pernah taip kat facebook orang sebelum nih.

eh, bukan facebook saya tau cik. facebook "bonsai" kesayangan saya. sape bonsai saya? cariklah sendirik! saya nak kata marah tu, tidaklah. terkilan tu ada. encik, dah dewasa, kerja sebagai lecturer, tapi gaya macam.. haish.. encik fikirlah sendiri boleh?

saya

student terkilan dengan sikap encik lecturer!